Vergide elektronik tebligat sistemi yenilendi: Kapsam genişletildi, yeni istisnalar getirildi
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik tebligat sisteminin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları yeniden düzenledi.
Bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile elektronik tebligat kapsamı, başvuru süreleri, sistemden çıkış koşulları ve istisnalar belirlendi. Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girdi.
Elektronik tebligat zorunluluğunun kapsamı genişledi
Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif ve adi komandit şirketler elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak.
Buna ek olarak Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de sisteme dahil edilecek. Bu kişiler kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce elektronik tebligat sistemine katılacak.
18 yaş altı ve yüzde 90 engelliler için istisna
On sekiz yaşını doldurmamış gerçek kişiler ile engellilik oranı yüzde 90 veya daha fazla olan kişiler belirlenen durumlarda zorunluluk kapsamı dışında tutuldu. Bazı kamu idareleri, diplomatik temsilcilikler ve uluslararası kuruluşlar da kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabı bakımından istisna kapsamına alındı.
Tebligat beşinci günün sonunda yapılmış sayılacak
Elektronik imzalı evrak, Dijital Vergi Dairesi bünyesindeki sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. Sisteme Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet üzerinden erişilebilecek. SMS veya e-posta bilgilendirmesinin yapılamaması ise tebligatın geçerliliğini etkilemeyecek.
65 yaşını dolduranlar sistemden çıkabilecek
Elektronik tebligat sistemine dahil olan 65 yaşını doldurmuş kişiler, vergi dairesine veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden başvurarak sistemden çıkabilecek. Mükellefiyeti sona eren zorunlu kullanıcılar ise belirlenen koşullarla beşinci takvim yılı sonundan itibaren çıkış talebinde bulunabilecek.
1 Temmuz 2026'dan önce sisteme dahil olanların yeni başvuru yapmasına gerek olmayacak; mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edecekler.

